donderdag 26 januari 2017

Januari


En dan is januari opeens alweer voorbij alle kerstspullen weer in de dozen en de voorjaarsbollen bloeien weer vrolijk.





Deze dame heeft jaren in Frankrijk gestaan uitkijkend over het beekje dat langs ons Franse huis loopt.
Maar... in het najaar besloot ik dat ze mee mocht naar Nederland en ook hier kijkt ze uit over water, ze is dus een echte ,,waterjuffer,,.



Op haar plekje staat nu een IJsvogel gezaagd uit cederhout. Hij is gemaakt door een Engels/Nederlandse dorpsgenoot  en ik vind het een echt kunstwerk. 
Als we weer in Frankrijk zijn mag de IJsvogel weer naar buiten op de plek die te zien is op de foto.


De kat van de buren heeft geen oog voor deze vogel, veel te groot. 

Nee, Syberi zorgt ervoor dat er geen kleine vogeltjes in onze tuin durven komen. De voederkooi is haar geliefde plekje.




En dan nog iets raars. Ik volg het blog polderpins, maar als er iets gepost wordt, dan zie ik dat niet staan in mijn leeslijst, rara hoe kan dat. 
Trouwens ze kan ook wel wat volgers gebruiken. http://polderpins.blogspot.nl/



9 opmerkingen:

Josephine zei

Wat een prachtige waterjuffer is dit Hermine, ze heeft de voetjes
al bloot om in het water te lopen. Staat heel mooi zo tussen de
lente bolletjes.

De ijsvogel van hout vind ik ook SUPER mooi, ben gek op ijsvogels
en ben ze Frankrijk vaak tegen gekomen.

Syberi heeft zo wel een heerlijke uitkijkpost, haha malle katten, lief.

Wonderlijk is dat wat je over je leeslijst schrijft, het gebeurt vaker
heb het ook weleens van een aantal mensen gehoord dat ze mij ook
niet te zien krijgen. De reden.....????? zou het niet weten.

Heel fijn weekend,

Liefs
Josephine

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Wat een stijlvolle waterjuffer, past ook goed in het hollandse landje zo turend over het water, alhoewel je op dit moment wel koude voeten krijgt. Syberi, hij zit daar zo prachtig te wezen.....denkt dat hij biet gezien wordt, een witte kat in een witte kooi, eigenwijs zijn ze wel. Fijne week, groet Pauline

Home and Lifestyle zei

De weken vliegen voorbij, dat is ook mijn ervaring. Maar daardoor komt de lente wel steeds dichterbij :-)! Wat staat deze dame daar mooi op de uitkijk...zo kan ze alles goed in de gaten houden!

Ik wens je een heel fijn weekend, Hermine! Liefs, Ingrid

Polders & Pins zei

Wat een beauty is ze! Ze zal vaak gefotografeerd worden vanaf het water denk ik! En zij zal heel wat vaarplezier voorbij zien komen. Staat heel mooi zo tussen de paperwhites. Een beetje lente alvast in huis!

Corine(THUIS) zei

Wat woon je op beide plekken mooi aan het water!

It's me zei

Wat mooi zeg...prachtig...ik lees met bloglovin dat bevalt me echt superrr.....liefs Ria x

Mapi zei

Wat een leuke foto's, en die dame , echt prachtig !
Ik heb een blogbezoek gebracht aan je vriendin en daar werd ik heel blij van .....

Bedankt Hermine !
Veel liefs,
Mapi

Room Seventeen zei

Wat staat je waterjuffer mooi tussen de voorjaarsbloemen te pronken, zou ze Frankrijk niet een beetje missen? :-))

A Casa Madeira zei


Beautiful pictures.
I loved meeting you.
Janicce Brazil / RS