woensdag 5 augustus 2015

Warm en Werk

Als het heel erg warm is buiten zoek ik een klusje om in huis te doen. 
In huis is altijd lekker koel met dit warme weer dus wordt het plan om de keukenvloer lichter te maken uitgevoerd, nee niet door mij haha, maar door Monsieur.



We zijn heel tevreden met het resultaat.

In de tuin heb ik nu echt voor de laatste keer een clematis geplant, poging 6. Als deze nu niet aanslaat stop ik ermee. 
Dit keer heb ik het wel anders aangepakt, bij een brocante kocht ik een stuk schoorsteenbuis, vulde die met aarde, knipte de bodem uit de pot van de clematis en heb de pot in de buis gezet, tot nu toe gaat het goed.





De tuin blijft een plek waar ik nooit genoeg van krijg.







Op een brocante vond ik een mooie ornament, brocantes, altijd spannend.





8 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Hoi Hermine,

Ik hoop van harte dat deze poging nu wel gaat slagen...aan je doorzettingsvermogen zal het in ieder geval niet liggen.

Lekker blijven genieten van je tuin, dan doen wij dat hier ook. Ik zit nu ook in de tuin op je post te reageren, lekker in het zonnetje. Van mij mag de zomer nog lang duren!

Liefs, Ingrid

Elsina zei

Prachtige photos! Een hele fijne tijd in Frankrijk!!
hugs, Elsina

Josephine zei

Ohhhh, om bijna moedeloos van te worden Hermine,
hoop van harte dat het nu deze poging gaat lukken
met de clematis. Ze zijn zo mooi, ik duim voor je.

Heerlijk hé een tuin, ik noem het altijd zomers
mijn buitenhuis, want ook ik leef zo ongeveer
alleen buiten zolang het kan.

Wat een prachtige roos zie ik bij je, mooi vol
en zo lieflijk van kleur.
De andere bloem is dat een stokroos of een malva,
ik denk de eerste, zo mooi de bijna crepeachtige
bloemenpracht.

En je nieuwe aanwinst, dat prachtige ornament [object]
wat een schoonheid is dat..............

Geniet volop Hermine van deze heerlijke zomer......

Veel liefs,
josephine

Ger zei

Met een lichte vloer creëer je een ruimtelijk effect.

Denk dat jij in je tuin wanneer het erg warm is ook wel heerlijke schaduwplekjes kan vinden.
Wist wel dat een Passieflora graag een dakpan aan zijn voeten heeft maar of dat met clematisch ook zo is?
Jij zal het wel weten als tuinvrouwe want de rest van je bloemen worden ook goed verzorgd zo te zien.

Geniet van het heerlijke Franse leven en de zomer!!

Liefs,Ger

It's me zei

Je tuin is prachtig ...geniet van de zomer liefs Ria x

Room Seventeen zei

Heerlijk Hermine om zo lekker bezig te zijn op je Franse stekkie.
Het was inderdaad erg heet de afgelopen dagen, zijn via Auxerre teruggereden, 35 graden, pfff.

Janny zei

In mijn vorige tuin deden de clematissen het ook niet. Het blijkt dat er in sommige tuinen een soort verwelkingsziekte in de grond zit waar clematissen op reageren. Daar kun je niets tegen doen. Alleen sommige cultivars kunnen daar tegen. Google er maar eens op.
In mijn huidige tuin doen ze het gelukkig wel.
Wat een heerlijke tuin heb je toch!
En je keukenvloer is heel mooi.
Liefs,
Janny

Polders & Pins zei

Wat een heerljke foto's en kleuren - doet je verlangen naar de zomer met deze kou!