vrijdag 19 juni 2015

Landleven

Een paar weken geleden kwamen we op een kleine brocante bosasperges tegen, ik kende ze niet maar mijn zusje wel. Natuurlijk kochten we een paar bosjes en een achter ons zei een man, mmm heerlijk op een omelet. 
Kennen jullie deze bijzondere groenten?


Ik heb ze kort geblancheerd en puur gegeten, heerlijk!

                
Het is nu de tijd van de open tuinen en zaterdag gingen we naar een dorpje hier vlakbij.



We mochten ook in het huis kijken dat gerestaureerd wordt. De prachtige haardpartij heeft de eigenaresse cadeau gekregen, niet gek toch?



Terug naar huis en daar ben ik verder gaan genieten van mijn eigen tuin.









Vanuit ons keukenkraan zien we iedere dag de Hop die zijn jongen voert in de muur van het leegstaande huis naast ons, we vinden het zo gewoon om deze mooie vogel zo veelvuldig te zien dat we ons niet meer verwonderen, is dat niet erg?


Een mooie zomer allemaal en geniet van alles.
Liefs, Hermine

9 opmerkingen:

Elisabeth zei

De Asperges ken ik niet ,hier eten we ze nooit.Maar wat een heerlijke foto's van je tuin en ik kan me voorstellen dat het genieten is om daar te wonen
Lieve groetjes Elisabeth

Anoniem zei

Bos asperges...ik heb er nog nooit van gehoord. Doet me een beetje denken aan bos hyacinten.

De hop is idd een prachtige vogel. Op vakantie heb ik hem wel eens gezien. Leuk dat jij er vanuit je raam van kunt genieten.

Je tuin ziet er prachtig uit. Lekker genieten nu.

Liefs Thea♥

Home and Lifestyle zei

Heey Hermine,

Ik moest aan blauwe druifjes denken, toen ik de bosasperges zag. Ik ken ze niet, maar jij hebt er heerlijk van gegeten.

Super om door zo'n huis met mooie tuin te mogen wandelen. Altijd leuk om bij anderen binnen te kijken.

Ik wens jou ook een hele fijne zomer in La douce France!

Liefs, Ingrid

Victorian1885 zei

Greetings Hermine
What a wonderful fireplace mantel! Your garden is beautiful.... enjoy your summer.

Hugs,
Wanda

Ger zei

Wat ben jij een bevoorrecht mens om deze zeldzame vergeten groenten tegen te komen en te eten.
Zie het helemaal voor me in Frankrijk een krat vol met bijeen gebonden bosjes van deze vrijwel onbekende en exclusieve groentensoort.
Ik heb er wel eens over gelezen dat ze in Frankrijk en Pyreneeën nog in het wild groeien.
Eigenlijk zijn deze Korenaaraspergus of Aspergettes geen familie van de Aspergus die bij ons in de zandbedden groeien en gestoken worden en gegeten in mei tot 24 juni, maar het is familie van eetbaar Hyacint gewas,de naam Ornithogalum Pyrenaicum.
In mijn tuintje staat de wel bekende Vogelmelk, Ornithogalum Umbellatum.
Maar weet niet of die eetbaar is en zal me er ook niet aan wagen want ik weet dat de bollen erg giftig zijn.
Heerlijk om tijdens opentuinendag rond te mogen lopen in opengestelde privètuin, maar jou tuin mag er ook wezen,wat een sfeervolle plek om te zitten beschut bij het huis of midden tussen het groen.
Geniet van een heerlijke zomer en lieve groet!!!
Ger

It's me zei

Wat bijzonder nog nooit van gehoord...smaken ze naar asperges ?...geniet van een heerlijke zomer lieve Hermine...liefs Ria...x!

Mirjam zei

Hoi Hermine,
In jouw eigen tuin en eigen omgeving is het ook heerlijk verblijven zo te zien, met heel veel moois om te bekijken...
Die aspergesoort heb ik nog nooit gezien...
Fijne zondag,
Liefs,
Mirjam

Corine(THUIS) zei

Zo leuk dat wij mogen meegenieten van jouw Franse leven.. En o een leegstaand huis?? Ik krijg accuut last van prachtige fantasieën :-)

Josephine zei

Lieve Hermine,

Open tuinen, toevallig bij ons in het noorden ook
afgelopen zaterdag, altijd leuk om te zien hoe
andere mensen hun tuinen inrichten.

De bosasperges die je kocht daar had ik ook nog nooit
van gehoord, en ik denk dat ze heerlijk mals smaken.

Leuk dat jullie even in het huis mochten rondkijken,
mijn hemel, wat een PRACHTIGE haardpartij, en dat dan cadeau
krijgen..............geweldig gewoon.

Wat woon je daar toch heerlijk, een prachtige tuin
en gezellige zitjes, kom even bij je koffie drinken hoor, haha.
Dat lijkt me wel wat. Prachtig dat je de Hop zo vanuit je keukenraam
kan bewonderen, dat is PUUR genieten.

Lieve Hermine, geniet intens tijdens van het verblijf in
jullie goddelijke paradijsje, HEERLIJK!!!

veel liefs,
Josephine