vrijdag 11 december 2015

December


In september zag ik zoveel mooie dingen in de natuur, besjes in allerlei kleuren en veel groen en mooie rode appeltjes aan onze boom, geurige kweeperen, noten alles volop.
Mijn handen gingen jeuken om er iets van te maken. 
Natuurlijk veel te vroeg voor kerst maar dat hinderde me niet. Ik maak nu kransen waar ik met veel plezier naar kan kijken, dacht ik.
















Zelfs mistletoe hing voor het grijpen dus ook maar een takje meegenomen, de besjes waren nog lang niet rijp.















De kransen heb ik achtergelaten voor de vogels, de appels en kweeperen zijn mee naar Nederland gegaan.
En mistletoe.........., ik ben er dol op en de bomen in onze Franse omgeving hangen er vol mee, maar ik koop het hier wel om ervan te genieten.

Lieve groet,
Hermine


9 opmerkingen:

Josephine zei

Ohhh heerlijk Hermine, zie je in gedachten al
heerlijk bezig met al die natuurlijke materialen.
Wat ziet het er allemaal oer gezellig uit.
Ze zijn erg mooi geworden je kransen.

En je hebt er mooi al heerlijk van kunnen genieten,
en de vogels kunnen zo ook heerlijk hun buikje rond eten.
Wat zijn ze mooi die kweeperen zeg, en ongetwijfeld HEERLIJK.

Geniet van een heel fijn weekend,

Liefs,
Josephine

Thuis bij Tjits zei

Mooie kransen en wat heerlijk om met deze mooie dingen uit de natuur bezig te zijn Hermine!

Fijn weekend,
lieve groet, Tjits

Home and Lifestyle zei

Het lijkt wel of het bij jou nog een beetje zomer is, het ziet er zo groen en zonnig uit! Je hebt een mooie krans gemaakt, leuk om dat met eigen materialen te doen!

Fijn weekend Hermine! Liefs, Ingrid

Elisabeth zei

Wat heerlijk om zoveel moois in je tuin te hebben om mooie kransen te maken .Een geniet blog weer .
Liefs Elisabeth

It's me zei

Mooi hoor hermine......er staat een update klaar over hemmes.....hij moet weer worden geopereerd....het gaat moeizaam aan deze kant we hebben een hel zware tijd achter ons maar we zijn er nog steeds niet....maar we blijven hoop houden dat alles weer goed komt...liefs van mij fijne zondag Ria x\uc0\u10084 \u65039 \uc0\u8236 }

Louisette zei

Zeer leuk decoraties,Wonderfull, greeting from Belgium

http:louisette.eklablog.com Mons my city

Corine(THUIS) zei

Dat is het leukst, kransen maken met vers geplukt of geknipt groenmateriaal.
En als ik je foto's zie voel ik de zomer.. ;-) lekker buiten bezig zijn, heerlijk! Grappig dat je zelfs mistletoe kunt plukken daar.

Villa Zeezicht zei

Beetje laat maar.. ik vind hem prachtig!!! Die mag hier ook aan de muur hoor ;o) Lieve groet!!

Jacoba zei

Mooie foto's en zo'n gezellige, natuurlijke krans!
Ook hier is - zelf nu nog - heel veel mooi materiaal langs de rivier om een krans te maken. Kransen zijn eigenlijk niet alleen voor kerst, ieder seizoen kun je het aanpassen. Geniet ervan! En de vogels hebben natuurlijk een feestje gehad! ;-))