dinsdag 18 maart 2014

Plannen maken

 

Ons Franse huisje is de winter goed doorgekomen, volgens onze overburen.
Dat is heel fijn en wat ook fijn is; er zijn geen molshopen in de tuin.
Dat komt vast door het verjaag systeem van de plastic flessen op stokjes.

 eindaug-13 021

 

Zou de pijpenragersplant aangeslagen zijn? Vorig jaar kocht ik deze grappige plant in een supermarkt.

 

MEIenVivq 036

 

En natuurlijk gaan we weer rondstruinen bij een verkoping en op zondag naar de brocante, je weet maar nooit wat je vindt en dat maakt het altijd weer spannend.

 

MEIenVivq 004                                                                                                

****************************

Ons meidenweekend in Haarlem was heel geslaagd en we hadden een geweldige B&B dicht bij het centrum.

 

haar 028


Wat een leuke stad!!, we hebben gewinkeld, lekker gegeten, veel gekletst en veel gezien.

haar 069

Mooie schoenen en leuk om te passen als je 10 jaar bent.

 

haar 055 

We kregen een rondleiding in molen ,, de Adriaan,,, heel interessant.
Haarlem is winkelstad nr.1 en daar zijn wij het helemaal mee eens.

16 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wanneer gaan jullie weer richting Frankrijk, Hermine? Fijn dat de buren een oogje in het zeil houden en je gerust kunnen stellen. Dan kom je straks niet voor verrassingen te staan.

Het is lang geleden dat ik in Haarlem ben geweest, maar ik weet nog goed dat ik het ook een hele leuke winkelstad vond. Fijn dat jullie zo genoten hebben.

Liefs, Ingrid

Bonjade zei

Dat franse leven lijkt me toch echt het summum.........
Vive la France

Om naar uit te kijken.

Fijne avond

Lieve groet

Ger zei

Hoi Hermine,

Leuke dagen om op terug te kijken.....en vast nog veel meer mooie dagen om naar uit te kijken!!!
Fijn dat je weer naar Frankrijk gaat!

Lieve groet,
Ger

Bij Guusje Thuis zei

Weten dat de buren je Franse huisje goed in de gaten houden, is vast een zorg minder. Wanneer ga je weer of is je lief nog aan het herstellen?

It's me zei

Ja Haarlem is zoooo leuk !!!...fijne dag liefs Ria...x !

faire un songe zei

Heerlijk dat het seizoen van genieten in Frankrijk weer voor de deur staat.. Haal er uit wat er in zit.
liefs Hetty

Mirjam zei

Hoi Hermine,
Wat fijn dat jullie buren hebben laten weten dat alles nog goed is bij jullie huisje in Frankrijk. Gaan jullie er al snel weer naar toe? Lijkt me heerlijk hoor, zeker om ook naar die brocante marktjes te gaan..
Haarlem is inderdaad een heel fijne stad. Voor mij lekker dichtbij, vroeger gingen we er altijd 'naar de stad' om te winkelen, met mijn moeder nog... tegenwoordig kom ik er niet zo heel vaak meer, maar binnenkort gaan we er met vrienden de Hofjeswandeling doen... die moet je de volgende keer als je in Haarlem bent zeker niet overslaan hoor, prachtig...
Ik wens je een heerlijke dag vandaag,
Lieve groet,
Mirjam

Anoniem zei

Fijn om een plekje in Frankrijk te hebben en fijn dat je uitje geslaagd was,fijne avond,lieve groet Musje.

Marjon zei


Het lijkt mij heerlijk een huisje in Frankrijk...en ik verheug me al op de mooie foto's....liefs Marjon

Elsina zei

Wat fijn dat je er al weer naar uit kunt kijken, het verblijf in Frankrijk! Lijkt me heerlijk! Een heel fijn weekend!
hugs, Elsina

Josephine zei

Heerlijk Hermine, dat jullie meidenweekend zo'n succes is geweest. En Haarlem is zeker een
hele leuke stad om te winkelen en
heerlijk wat te eten.

Gelukkig geen molshopen, toevallig las ik pas ergens over die lege
flessen op een stokje, het helpt
dus echt, SUPER!!!

Dat gaat weer genieten worden in Frankrijk, wat een heerlijkheid
om daar een huisje te hebben, GENIET!!!

Liefs,
Josephine

lheurebleue zei

wat een mooie - en kennelijk praktische - flessenbloem groeit daar!

Anita zei

Nog even en dan gaan jullie weer richting het Franse leven.
Wat een heerlijk vooruitzicht! en wat fijn om goede buren te hebben.
Haarlem is inderdaad een hele mooie en gezellige stad.
Hoe is het met je wederhelft!?
Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

Evelyne zei

Hi Hermine.
Fijn dat de truc met de fles gelukt is. Wij hadden hier wel veel molshopen.
Altijd leuk struinen op een brocante, morgen hier in ons dorp, hopelijk wordt het een droge dag.

Lieve groetjes, Evelyne

Irma zei

hihihi leuk he Haarlem ik woon zo'n 10 min. met de auto van het centrum.
maar Spanje en brocante dat klinkt mij nou als nr 1.

Groetjes irma

Jacoba zei

Je kleindochter al weer zo groot!
Verrassing, die molen!
Heerlijk zo'n weekendje weg met jouw meiden, groot en klein.