zondag 10 februari 2013

Wit

 

Vanmorgen was alles wit toen ik opstond, een wollige laag sneeuw bedekt mijn terras en mijn vriend de zwaan zat al te wachten.

blogfoto 029

Hij of zij is alleen en komt iedere dag wat eten bij ons. Ik koop er speciaal goedkope broden voor want als de zwaan iets krijgt dan komen er meteen heel veel eenden en meeuwen die ook wel wat lusten.

stap 002


Dit zwanenbord hing vroeger bij ons thuis en nu staat het in mijn kast, een erfstuk dus. 
 

me 041

Er is een nieuw blog en het zou fijn zijn de blogster op weg te helpen om haar te gaan volgen, of een reactie te geven.
Hierop klikken en je bent bij haar op bezoek.

Een fijne nieuwe week allemaal met net zulk stralend weer als vandaag.

23 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat leuk dat deze zwaan elke keer komt buurten, maar een lekker hapje in het vooruitzicht is dan ook niet verkeerd. Hier is de wereld ook weer flink wit, het is een mooi gezicht maar ik merk nu toch wel dat ik het wel welletjes vind met de sneeuw.

Een fijne zondag, Hermine! Lieve groet, Ingrid

Kom Achterom zei

Wat leuk zo'n vaste bezoeker!
Mooi bord ook! Hij weet natuurlijk dat zijn naambord bij jou staat! hihi
fijne dag
Yolanda

Anita zei

Wat gezellig zo'n vaste bezoeker Hermine :-)
Geen wonder dat ie terug komt.
Als jij er zelfs al extra brood voor koopt hihi
Dat is gewoon aanschuiven voor het beessie!
Een hele fijne zondag! Groetjezz lfs mij

Corine(THUIS) zei

Al is het natuurlijk een prachtig gezicht zo'n witte wereld,ik ben er nu zo langzamerhand wel klaar mee.. Maar vriend Zwaan maakt het witte plaatje wel heel bijzonder!
Ik vind ze van dichtbij altijd wat eng, maar dat ie trouw elke dag bij jou komt ontbijten is wel erg leuk :)

Evelyne zei

Wat een mooi gezicht de witte zwaan in de sneeuw en wat lief dat je hem zo goed verzorgd!

Lieve groetjes, Evelyne

Franse Brocante zei

Slik, mammamoesje. Prachtig.
Liefs, Lilian

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

Prachtig die mooie witte zwaan in die stille witte wereld.
Wat een trouwe bezoeker als hij elke dag langs komt. Dat is toch wel bijzonder. In Friesland stond de zwaan symbool voor rijkdom, en dat is maar hoe je het bekijkt, dit is toch rijkdom, geniet van vandaag,

Groeten pauline

Elisabeth zei

Wat een prachtige foto van de zwaan in de sneeuw en gezellig dat hij elke dag even komt eten.Heel mooi je erfstuk.Ik ga zo even kijken op het nieuwe blog
Lieve groetjes Elisabeth

Pierelantijntjes zei

Wat een prachtige foto van die zwaan in de sneeuw!
En dat bord is ook heel erg mooi!
fijne zondag, liefs Ester

flowersandhome zei

Wat een dikke laag verse sneeuw kregen jullie! Heerlijk! Hier niets. Wel heel koud en veel wind momenteel.
Marian

It's me zei

Ja het is weer wit !!....maar heerlijk het zonnetje vandaag.......ik ga even kijken bij de nieuwe blogster...liefs van mij...xxx...

Bij Guusje Thuis zei

Leuk die zwaan, mooi sfeerplaatje ook. Wij hadden dat vroeger met een eend die vanuit de stadsvijver 2 straten verderop altijd onze voortuin op zocht, zelfs om daar te broeden.

Gerreke zei

Wat gaaf die eerste foto zeg! Ik vind hem zo mooi!

Home is where the heart is zei

leuk he, die visites. Ze komen hier iedere dag voorbij gezwommen en toen t water naast de tuin bevroren was, liepen ze over t ijs, geweldig om te zien:))
De vorige eigenaar had langs de hele tuin een hekwerk geplaatst dus in de tuin kunnen ze niet komen, wel n stuk veiliger :))

Saskia zei

Wat schitterend die Zwaan. Fijn dat jij hem wat bijvoer geeft. Zware tijd voor de beesten nu. Hier wordt ook heel wat bij gevoederd.
Ga even kijken bij de nieuwe blogster.
Groetjes Saskia

Elsina zei

Prachtig dier, de zwaan en fijn dat ie wat te eten krijgt bij jou. Ik hoop dat er volgende week nog sneeuw ligt als wij naar Nederland gaan :) De kids verheugen zich daar namelijk behoorlijk op, dat nu eens in het echt te zien.
Heel mooi bord ook!
Ik zal even langs je bloglink gaan!
Prettige week!
hugs, Elsina

Josephine zei

Wat een schoonheid de witte zwaan Hermine, en wat leuk dat het een vaste bezoeker is geworden.

Wat zijn dieren toch heerlijk bijdehand hé, ze weten feilloos waar ze moeten zijn.

En weer een kadootje hé, die prachtige witte wereld, echt genieten!

Liefs,
Josephine

Ger zei

Ja zwanen zijn erg trouwe dieren,ze blijven als koppel zelfs hun hele leven bij elkaar...
Dat blijft voor jou nog heel wat broden kopen als deze zwaan net zo trouw blijft aan een dagelijks bezoek aan jou.

Heel mooie en bijzondere foto....weet niet wie of wat het witste is...de zwaan of de sneeuw.
Mooi waardevol erfstuk,ben er maar zuinig op!!

Lieve groeten,
Ger

Madelief zei

Hoi Hermine,

Voor de zwanen, maar ook voor ons, hoop ik dat het ijs snel is verdwenen en er weer open water is en hopelijk wat hogere temperaturen :-)

Fijne week!

Madelief x

My name is Riet zei

Wat een mooie foto"s Hermine . Dat zwanenbord kis prachtig en de echte. zwaan , zo leuk dat hij bij jou zijn kosthuis heeft gevonden.

Janny zei

Dat is leuk! Een huis-zwaan!
Nee... die zijn er in onze bosomgeving natuurlijk niet veel. Jammer!
Janny

Thuis bij Tjits zei

wat leuk Hermine dat de zwaan iedere komt eten! en wat is je bord met de zwanen mooi!
ja het schaartje op mijn blog is inderdaad een heel oud knoopsgatenschaartje, leuk he!

lieve groet, Tjits

Josien zei

Erg leuk, de witte zwaan als vriend in de sneeuw!